Russell Davies blir leder for salg og forretningsutvikling i Clay. Han kommer rett fra Meta, og skal sette ytterligere fart på veksten til mediebyrået.
– Russell tilfører både en herlig energi og en verdifull strategisk kompetanse. Med ham på laget er Clay virkelig godt rustet til å videreutvikle posisjonen vår i markedet, sier byråleder Hanne E. Serck-Hanssen
I rollen som Agency Partner i Meta hadde Russell Davies ansvar for hele Metas byråvirksomhet i Norge. Før dette har han mange års erfaring fra å jobbe som kundedirektør og i ledende salgsstillinger i byråer i Sydney og London.
– Han har en unik erfaring med å bygge partnerskap og skape suksess og vekst for noen av verdens største merkevarer, sier Serck-Hanssen.
I Clay er Davies allerede godt i gang som Head of Sales and Business Development.
– Dette er et selskap med skyhøye ambisjoner, og et enormt potensial. Målet er å bli den foretrukne partner i Norge, og det er en innstilling jeg motiveres av, sier han.
– Da jeg fikk muligheten til å bli en del av denne dyktige gjengen, var det et enkelt valg. Mine ambisjoner er å utnytte potensialet i Clay og bygge videre på det, nå når vi skal vokse. Jeg ser frem til en veldig spennende tid.
Konkurransen er tøff, men det bidrar bare til et ekstra gir for utfordrerbyrået, som ble et selskap i Ahead-familien for litt over ett år siden.
– Clay har raskt blitt en ledende mediepartner i det norske økosystemet og har allerede utviklet en imponerende kundeportefølje gjennom en intelligent tilnærming til bruk av data og teknologi for å drive reell effekt og suksess. Russell får en nøkkelrolle i den neste fasen vi nå er i gang med. Han har jobbet med performance, media og helhetlige løsninger hele sin karriere, og har en imponerende forståelse av hvordan alt passer inn i et større landskap, sier Serck-Hanssen.
Davies selv ser også store muligheter i Ahead-landskapet.
– Våre søsterbyråer har til sammen en stor bredde av spisskompetanse. Og når vi jobber så tett i samme åpne kontorlandskap, oppstår synergier. Det gjør oss sterkere, samtidig som vi skiller oss ut. Jeg ser det som et unikt konkurransefortrinn.